Welkom

27 mei 2009 - Apeldoorn, Nederland

Welkom op mijn weblog, een weblog waarvan ik nog niet goed weet hoe het vorm zal gaan krijgen. Het is in ieder geval de plaats waar ik jullie allemaal tegelijk op de hoogte kan brengen/kan houden van mijn belevenissen onderweg.

Op het moment van schrijven ben ik zo'n drie weken voor mijn vertrek, en bijna een week na mijn laatste werkdag bij Centraal Beheer Achmea.  Een vertrek voor een reis met een onbekende bestemming, en van onbekende duur. Allemaal super spannend, maar ook super leuk. Afgelopen weken ben ik langzaam afscheid aan het nemen van mensen die ik voorlopig dus even niet meer ga zien. Deze momenten doen me beseffen dat de start van dit alles nu echt dichtbij begint te komen.

Jaren leef ik bewust en onbewust met dit vertrek in mijn hoofd, jaren leef ik al met de onrust om mijn eigen horizon te willen verbreden. Een zoektocht naar het mooie in de wereld, het andere dan wat ik gewend ben. Ik heb behoefte om even uit de dagelijkse sleur, de weelde waarin ik hier mijn dagen vul en de gemakzucht van deze luxe, te stappen. Ik ervaar mijn leven tot op heden als heel mooi, en als heel erg waardevol. Echter wil ik deze kijk op "mijn" wereld graag zien en toetsen met wat er nog meer is in deze wereld. Wie ben ik, als er geen familie om me heen is, als ik niet elke ochtend "verplichtingen" heb, als mijn vrienden niet heel dichtbij me zijn. Wie ben ik dan, en hoe voel ik me dan. En wat is geluk voor mensen die niet in de luxepositie zitten om "alles" te kunnen kopen wat ze hebben willen, en hoe geven ze vorm aan dat geluk.

Alleen ga ik deze reis maken, maar of ik alleen zal zijn en me eenzaam zal voelen is voor mij op dit moment nog wel een raadsel. Wel heb ik daarom nog een klein reisje gemaakt naar Gent afgelopen weekend. Het afscheid nemen van mijn Belgische vrienden was de hoofdreden, maar ook het oefenen, het ervaren om ergens alleen heen te gaan was super mooi. Een top weekend heb ik gehad met mijn Belgische vrienden. We hebben heerlijk zitten kletsen op het terras, zijn lekker uit eten geweest, cocktails gedronken en de BBQ aangestoken. De zondagavond verliep zoals ik zelden meemaakte. Na de film (Slummdog Miljonair) besloot ik nog even een klein pintje te gaan drinken, en liep de Jazz kroeg "Manteca" in. Na wat pintjes kwamen de gesprekken vanzelf en ben ik met een de barmensen en wat vaste klanten tot sluit aan de pimpel geweest. Ik vond het meer dan een geslaagde avond (bedankt allemaal!). En maandag ging ik weer huiswaarts, na een zeer geslaagd weekendje weg.

Nog drie weken en dan vlieg ik naar ST. Petersburg, en begint weer een nieuw hoofdstuk van mijn al 32 jaar durende leven. Een nieuw maar zeker ook spannend hoofdstuk, waarvan ik het aantal bladzijdes nog niet weet. Maar eerst ga ik de laatste bladzijdes van het hoofdstuk waar ik nu mee bezig ben vullen.

Dat de geest die liefde heet, u mag leiden en begeleiden.

1. marieke koning:
    29 mei 2009
    he daniel, heb geen "afscheid "van je kunnen nemen maar vind het super wat je gaat doen, jalours zelfs een beetje , wens je alle geluk en spanning toe op de reis op zoek naar jezelf.
    dikke kus Marieke
  2. Joanne:
    1 juni 2009
    Kanjer...
    Top dit begin op je site!
    Verheug, geniet en liefde voor het afscheid daar... en tot ergens hier in de wereld!
    Joanne
  3. Sandra ten Katen:
    1 juni 2009
    Hee Daan, hoe moet dat nu, nu ik je niet meer tegen kan komen in de kroeg?!?!

Ik wens je ontzettend veel plezier en geniet er van al zal dat ongetwijfeld lukken.

Groetjes,
    Sandra ten Katen
  4. Willemijn:
    2 juni 2009
    Hey Daniel,

Leuk om te lezen dan je nu echt je droom gaat waarmaken! Via deze digitale weg wil ik je dan ook heel veel plezier, succes en avontuur toe wensen en hoop ik dat je vindt wat je zoekt.

Ik ga je grote avontuur via deze reis weblog zeker volgen!

Willemijn

groeten Willemijn
  5. stephan & marga:
    6 juni 2009
    Hoi Daan.

Nou jongen het is bijna zover.
    Je gaat al je werkzaamheden staken,
    om een wereldreis te maken.
    Een uitputtende wereldreis,
    met je gevoel als kompas.
    Wij wensen je heel veel plezier en hopen dat je weinig problemen zult tegen komen.
    Geniet van je reis.

Groetjes van Stephan en Marga.
    MZZL
  6. eddie88:
    7 juni 2009
    He Daan,

Zo dat was het dan weer..... Een weekend zeilen, stappen en brak zijn. Een betere afsluiting is niet mogelijk!

We hebben het er het weekend vaker over gehad (je reis) en ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat bevallen. Er zullen uiteraard momenten zijn van eenzaamheid, maar ook zeker momenten van..... yes! hier doe ik het voor! Dit zijn de momenten waar je je op moet focussen en van moet genieten.

Wij zien elkaar komend weekend nog een paar keer, maar bijgaand alvast... een hele goede reis toegewenst!

Groet Edwin
  7. Erik de Lange:
    8 juni 2009
    He Daan,
    Echt super plan en echt stoer dat je gaat. Of al weg bent, planning heb ik niet echt meer in mijn hoofd.

Maar daar gaat het ook niet om, niet om een planning, niet om een doel, maar om de reis... ervaren wat het is in een andere cultuur, on your own, maar nooit alleen, want in the end heb je altijd gezelschap van jezelf... Wat er ook gebeurt...

Ik wens je ontzettend veel mooie ervaringen en een fijne reis, onderweg naar jezelf.

groet,

Erik
  8. Coos en Toke:
    14 juni 2009
    Beste Daniel.
    Alle voorbereidingen zijn getroffen en over een paar dagen gaat jouw wereldreis echt beginnen. Wij hopen, dat het een hele mooie reis zal gaan worden, waar je naderhand met een goed gevoel aan zult terugdenken. Wij blijven je volgen via jouw ouders en reislogger.
    Liefs van Coos en Toke,
  9. Ilona:
    14 juni 2009
    Hoi Daniel!
    Mooi verhaal, ik heb het vermoeden dat dat allemaal zeer goed gaat bevallen, heel spannend allemaal, maar zeker een hele hele goede zet, reizen is Goed!
    Ik wens je heel veel plezier, geluk, en veel moois op je reis en laat maar mooie verhalen en foto's achter, dan kunnen we je nog een beetje volgen hier!
    Liefs Ilona en Bart
  10. Stefan en Amanda:
    15 juni 2009
    Hey Daan,

Ik ben ook zeer benieuwd hoeveel bladzijdes jouw 'avontuur' gaat duren..........

Gek om zo afgelopen zaterdag 'afscheid' te nemen........
    Ik ga je zeker missen, maar dus ook zeker volgen....
    Ben echt benieuwd naar je verhalen!

Voor nu, voor aankomende woensdag; goeie reis!
    Het gaat nu echt gebeuren!

Daar ga je Daan...........

Dikke kus,
    Aman
  11. Rietje Dommerholt:
    15 juni 2009
    Hoi Daan,

Bijna...
    Goeie reis, geniet en pas goed op jezelf.

Groetjes Rietje
  12. Suzanne:
    16 juni 2009
    Lieve, lieve bro, zoals een wijs vrouw pas nog zei: 'leef je dromen'.
  13. Lisette en Nienke:
    Hoi Daan,

Een hele goeie reis, geniet ervan en we houden je site in de gaten. Groetjes van mams en Karel.

Dikke kus en knuffel Nienke en Liset
  14. caroline:
    Hey lieve broer,
    Het is alweer een aantal uren geleden dat ik je op dusseldorf heb uitgezwaaid. Toch wel een beetje moeilijk hoor om zolang zonder je te moeten!
    Je zult nu wel op de eerste bestemming zijn!
    Ik heb ook een wereldkaart gekocht zodat ik elke keer kan aangeven waar je bent. Zo blijf ik je volgen lieve broer!
    LAat je snel wat van je horen?
    Dikke kus je kleine zusje
  15. Arie:
    Daan,

Vandaag ben je de wereld ingegaan, uit de sleur en op zoek naar avontuur. Heel veel succes daarbij! ...... je kunt alleen maar spijt krijgen van de dingen die je NIET hebt gedaan........

Goede reis

Arie
  16. caroline:
    19 juni 2009
    Tof dat ik je net even heb gesproken op skype!
    Lieve broer, leef je dromen.
    Goede reis vanavond
    kus je zusje
  17. Rienk:
    21 juni 2009
    He Daan,

Lang geleden hier al over gehad. Wat goed dat dit nu gaat beginnen. Veel plezier en vooral veel genieten en veel ontdekken in de omgevingen waar je bent en in jezelf.

Rienk
  18. yvonne:
    24 juni 2009
    Lieve Daan,

Als je alleen reist met jezelf, vindt je jezelf.

Ik wens je een geweldige reis, en vind het helemaal toppie,dat je het doet. xxx yvonne
  19. Marc:
    26 juni 2009
    Hey ouwe!

Best vreemd idee dat we komend weekend niet ff een baantje kunnen lopen of een biertje kunnen doen ... Ook wel raar idee niet te weten wanneer dat wél weer zal zijn ...

Niet erg, als jij in tussentijd dan maar met heeeeeeeeel zinnige, leuke, enerverende en uitdagende dingen bezig bent. Geniet ervan, take care and enjoy! Want eh; je bent tenslotte toch &^% geen amateur ;-) ?! Enjoy!

Grtz, Marc